вівторок, 20 жовтня 2015 р.

Урок № ____     Розв’язування задач. Самостійна робота
Мета уроку:
Навчальна. Формувати вміння розв'язувати задачі: аналізувати умову, грамотно оформлювати задачі, робити необхідні креслення.
Розвивальна. Розвивати логічне та алгоритмічне мислення.
Виховна. Виховувати культуру наукового мовлення та оформлення розрахункових задач.
Тип уроку: урок формування навичок розв'язування задач; поточний контроль знань
Обладнання: навчальна презентація, комп’ютер, картки із самостійною роботою.

План уроку:
І.  ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ
III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
IV. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ
V. САМОСТІЙНА РОБОТА
VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
VІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

І.  ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ
Запитання для фронтального опитування
·        Якими літерами позначають швидкість, шлях і час у фізиці? Які одиниці цих фізичних величин у СІ?
·        Як вони пов’язані між собою?
·        Який вигляд має формула для обрахування шляху?
·        Який вигляд має формула для обрахування часу?
·        Який вигляд має формула для обрахування швидкості?
IV. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ
Вчитель самостійно обирає задачі в залежності від підготовки учнів.
Розв’язування задач
1 рівень
1.      (6.3) Шлях від кар’єру до комбінату вантажівка долає за 30 хв, а на зворотний шлях витрачає 15 хв. У скільки разів порожня вантажівка їде швидше, ніж завантажена?
2.     (6.5) Літак пролетів 1200 км за 2 год. З якою швидкістю летів літак?
3.     (6.7) Потяг їде зі швидкістю 180 км/год. Який шлях він долає за 2 год?
4.     (6.9) Велосипедист рухається зі швидкістю 36 км/год. Скільки часу він витратить, щоб проїхати 27 км?
2 рівень
1.     (6.11) Яка швидкість руху є більшою: 10 м/c або 10 км/год?
2.     (6.15) Спринтер біжить зі швидкістю 480 м/хв, а хлопчик їде на велосипеді зі швидкістю 27 км/год. Хто з них рухається з більшою швидкістю?
3.     (6.20) Літак пролетів 750 км за 1 год 15 хв. З якою швидкістю рухався літак?
4.     (6.23) Автобус проїхав 1,5 км за 1 хв. Який шлях подолає автобус за 1,5 год?
5.     (6.26) Надзвуковий літак летить зі швидкістю 400 м/c. За який час він пролетить 100 км?
6.     (6.26) Будівельний підйомник за 2 хв піднімає вантаж на 31-й поверх будинку. З якою швидкістю рухається підйомник, якщо відстань між поверхами дорівнює 3 м?
7.     (6.32) По дорозі назустріч один одному їдуть велосипедист і автомобіль зі швидкістю 15 і 65 км/год відповідно. З якою швидкістю вони зближуються?
8.     (6.34) Автобус їде з незмінною швидкістю 45 км/год протягом 4 год. Побудуйте графіки залежності, швидкості руху та шляху від часу.  ./*
9.     (6.36) На рисунку зображено графік залежності шляху, який пройшов потяг, від часу. З якою швидкістю їхав потяг?
10.                      (6.38) На рисунку зображено графік залежності швидкості руху, з якою їхав велосипедист, від часу. Який шлях подолав велосипедист за 45 хв?
11.                      (6.40) Пішохід протягом 3 год рухався зі швидкістю 4 км/год. Побудуйте графік залежності швидкості руху пішоходу від часу.
12.                       (6.43) Від автостанції в одному напрямку одночасно виїхали маршрутні таксі й автобус зі швидкістю 90 і 60 км/год відповідно. Побудуйте графіки залежності шляху від часу для таксі й автобуса. Користуючись графіками, знайдіть відстань між таксі й автобусом через 1 год 40 хв після початку руху.

V. САМОСТІЙНА РОБОТА
Варіант 1
1.     Одиницею швидкості в СІ є:
А) сантиметр за секунду;               Б) метр за секунду;
В) метр за годину;                         Г) кілометр за годину.
2.     Який із наведених виразів використовують для обчислення часу, протягом якого рівномірно рухалося тіло?
А)  ;          Б) ;            В) ;            Г) .
3.     Подайте швидкість руху 108 км/год в метрах за секунду.
4.     Знайдіть час руху хлопчика, якщо він пройшов 30 м зі швидкістю 5,4 км/год.
5.     Який шлях пройде пішоход, рухаючись зі швидкістю 5 км/год протягом 45 хвилин?
6.     За графіком руху велосипедиста (див. рисунок) визначте швидкість руху велосипедиста.

Варіант 2
1.     Приладом для вимірювання швидкості є:
А) камертон;      Б) лінійка;  В) спідометр;  Г) секундомір;
2.     Який із наведених виразів використовують для обчислення шляху, який пройшло тіло, рухаючись рівномірно?
А)  ;          Б) ;            В) ;            Г) .
3.     Подайте швидкість руху 144 км/год в метрах за секунду.
4.     Знайдіть відстань, яку проїхав автобус за 2 хв, якщо його швидкість 20 м/с.
5.     Знайдіть час руху велосипедиста, якщо він проїхав 120 м зі швидкістю 18 км/год.
6.     За графіком руху пішохода (див. рисунок) визначте швидкість руху пішохода

VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
VIІ. Домашнє завдання
Повторити § 8-10
Вправа № 9 (9)


Немає коментарів:

Дописати коментар