вівторок, 20 жовтня 2015 р.

Мета уроку:
Навчальна. Навчати розрізняти види механічного руху за зміненням швидкості тіла; формувати навички розв’язування задач; увести поняття середньої швидкості.
Розвивальна. Розвивати логічне мислення учнів, розширювати їх кругозір.
Виховна. Виховувати інтерес до предмета.
Тип уроку: комбінований
Обладнання: навчальна презентація, комп’ютер.

План уроку:
І.  ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
ІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
V. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ
VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

І.  ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
Аналіз виконання самостійної роботи.

III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ
Напевне, вам доводилося їхати автобусом або потягом із одного міста до іншого. Згадайте: транспортний засіб час від часу гальмує, зупиняється, потім знову набирає швидкість... Стрілка спідометра весь час коливається і тільки іноді завмирає на місці.

Чи можна назвати такий рух рівномірним? Звичайно, ні.
А як називають такий рух?
Як його описати?
Ми сьогодні з вами дізнаємося.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Нерівномірний рух — це рух, під час якого тіло за рівні інтервали часу проходить різний шлях.
Спробуйте навести свої приклади нерівномірного руху в повсякденному житті.
Тепер можемо класифікувати види механічного руху.


Якщо швидкість автобуса в кожній точці є різною, як же її визначити? Як характеризувати такий рух? (Одна з можливих характеристик нерівномірного руху — середня швидкість.)
Що необхідно знати, щоб визначити середню швидкість руху?
Говорячи про швидкість нерівномірного руху, мають на увазі середню швидкість на певній ділянці шляху або за певний проміжок часу.
Середня швидкість руху тіла  — це фізична величина, що дорівнює відношенню всього шляху l, який пройшло тіло, до інтервалу часу t, за який цей шлях пройдено:
Зверніть увагу! Увесь час руху — це сума часу руху тіла та часу, витраченого на можливі зупинки в ході цього руху.
V. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ
Розв’язування задач
1. За 10 с велосипедист проїхав 200 м, за наступні 20 с — ще 700 м. Знайдіть середню швидкість руху велосипедиста на всьому шляху.
Дано:
Розв’язання
Тіло рухалося нерівномірно.



Відповідь:


2. Мотоцикліст проїхав 20 км за 45 хв, а потім їхав зі швидкістю 60 км/год протягом 1,5 год. Яка була його середня швидкість на всьому шляху?
Дано:

Розв’язання
Тіло рухалося нерівномірно.



Відповідь:


Не слід плутати середню швидкість із поняттям «середнє арифметичне». На прикладі покажемо, що це різні величини.
3. Автомобіль перші 30 хв свого шляху рухався зі швидкістю 40 км/год, а наступні 2 год зі швидкістю 50 км/год. Визначте середню швидкість руху автомобіля на всьому шляху.
Бесіда за питаннями
1. Який рух називають нерівномірним? Наведіть приклади.
2. Назвіть види механічного руху. Наведіть приклади.
3. Дайте визначення середньої швидкості руху тіла.
4. Як обчислити середню швидкість руху тіла?
5. Що ми розуміємо під словами: «середня швидкість автомобіля  дорівнює 70 км/год
6. Автомобіль проїжджав за кожну годину 80 км. Чи можна стверджувати, що його рух був рівномірним?

VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

VIІ. Домашнє завдання
Вивчити § 12, Вправа № 12 (2,3)

Використана література
1.     Фізика : підруч. для 7 кл. загальноосвіт. навч. закладів / [В. Г. Бар’яхтар, С. О. Довгий, Ф. Я. Божинова та ін.]; за ред. В. Г. Бар’яхтара, С. О. Довгого. — X. : Вид-во «Ранок», 2015. - 268 с. : іл., фот.
2.     Уроки фізики у 7 класі. Нова програма. Частина 1. / упоряд. Ю. П. Ломачинська. — X. : Вид. група «Основа», 2015. — 109, [3] с. — (Серія «Б-ка журн. “Фізика в школах України”»; Вип. 4 (136)).
3.     Фізика. 7 клас / О. М. Євлахова, М. В. Бондаренко. — X Вид. група «Основа», 2015. — 144 с. : іл., схеми, табл. (Серія «Мій конспект»).


Немає коментарів:

Дописати коментар