Урок№____ Розв’язування задач
Мета уроку:
Навчальна. Формувати вміння розв'язувати
задачі: аналізувати умову, грамотно оформлювати задачі, робити необхідні
креслення.
Розвивальна. Розвивати логічне та алгоритмічне мислення.
Виховна. Виховувати культуру наукового мовлення та оформлення розрахункових задач.
Тип уроку: урок формування навичок
розв'язування задач.
Обладнання: навчальна презентація, комп’ютер.
План уроку:
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
ІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ
IV. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ
V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
VІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
ТА ВМІНЬ
Вправа «Опитування методом
ланцюжка»
Учитель вивішує на дошці
запитання. Учні по черзі відповідають.
Запитання
·
Що називають механічним рухом?
·
Що означає фраза: «Рух
відносний»?
·
Що таке траєкторія руху?
·
Як розрізняють види механічного
руху за траєкторіями?
·
Який рух називають рівномірним?
·
Що таке швидкість руху тіла і яка
одиниця вимірювання?
·
Що таке пройдений шлях і які
одиниці його вимірювання?
·
Що таке час руху тіла і яка одиниця
вимірювання?
·
Які формули для обчислення
швидкості, шляху і часу в фізиці?
IV. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ
1. Який поїзд
їде швидше: товарний, що має швидкість 72 км/год, чи пасажирський, що має
швидкість 30 м/с?
2. Велосипедист
їхав 10 хв зі швидкістю 25 км/год. Який шлях він подолав за цей час?
3. Футболіст за
матч у середньому пробігає 20 км. Визначте його швидкість і порівняйте її зі
швидкістю велосипедиста — 8 м/с.
4. Людина
запізнюється на поїзд. До станції можна дістатися, рухаючись або 2 км по
втрамбованій дорозі зі швидкістю 5 км/год, або 1,6 км по некошеному лузі зі
швидкістю 4 км/год. Який шлях обрати?
5. Потяг
рухається зі сталою швидкістю 20 м/с.
Побудуйте графіки залежності швидкості та шляху від часу.
6. Автобус за
10 с проїхав 200 м. Який шлях він проїде за 1 хв, рухаючись з такою самою
швидкістю?
7. Один
автомобіль проїхав 20 км за 20 хв, а другий проїхав цю саму відстань за 10 хв.
Швидкість якого автомобіля більша і в скільки разів?
8. Пішохід за
перші 10 хв пройшов 900 м. Який час він затратить, щоб пройти 6 км з такою
самою швидкістю?
9. Катер
проходить відстань між двома пристанями на річці за течією за 6 год, а проти
течії — за 8 год. Скільки годин між пристанями плистиме пліт?
10. По шосе зі
швидкістю 72 км/год їде автобус. Його наздоганяє легковий автомобіль, швидкість
руху якого 90 км/год. Назустріч автобусу їде трейлер зі швидкістю 48 км/год. З
якою швидкістю автобус наближається до трейлера та легкового автомобіля?
Дано:
|
Розв’язання
Автомобіль і автобус рухаються
в одному напрямку, тому швидкість їх зближення
Трейлер їде назустріч автобусу,
тому швидкість зближення автобуса й трейлера
Визначимо значення шуканих
величин:
Відповідь:
|
|
11. Чотири
спортсмени, які розвивають швидкості: 5,5 м/c, 19,8 км/год, 33 м/хв, 475,3
км/доб, вирішили взяти участь у гонці на час (змагання, у якому перемагає той,
хто далі відбіжить (від’їде) за 1 годину). Хто переможе в цьому змаганні? Хто
прийде останнім? Який шлях подолає переможець? На скільки метрів він обжене
аутсайдера?
12.
Охарактеризуйте рух тіла за графіком швидкості.
VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
Інтерактивна вправа «Результат»
Учні по черзі роблять висновки про те, чого вони навчилися на уроці, якого
результату досягли.
VIІ. Домашнє
завдання
Вивчити § 8-10, Вправа № 9 (7)
Немає коментарів:
Дописати коментар