пʼятниця, 30 жовтня 2015 р.

ФІЗИКА, 7 КЛАС
Мета уроку:
Навчальна. Дослідити рівномірний рух тіла по колу, виміряти швидкість його руху, період обертання та обертову частоту.
Розвивальна. Розвивати логічне мислення учнів.
Виховна. Виховувати в учнів охайність під час проведення експерименту, дбайливе ставлення до лабораторного обладнання; виховувати учнів працювати в парах та групах.
Тип уроку: урок застосування знань, умінь і навичок. 
Обладнання: навчальна презентація, комп’ютер, пластикова кулька або інше невелике тіло (ґудзик, ключ, тягарець тощо), яке можна легко закріпити на нитці; аркуш паперу із зображенням двох кіл радіусами 15 і 20 см; міцна нитка завдовжки 50-60 см; секундомір; лінійка; іграшковий автомобіль.
План уроку:
І.  ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ
IV. ВИКОНАННЯ ЛАБОРАТОРНОЇ РОБОТИ № 1
V. ПІДСУМОК УРОКУ
VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

І.  ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ

IV. ВИКОНАННЯ ЛАБОРАТОРНОЇ РОБОТИ № 1
Тема. Вимірювання періоду обертання та швидкості руху тіла по колу.
Мета: дослідити рівномірний рух тіла по колу, виміряти швидкість його руху, період обертання та обертову частоту.
Обладнання: пластикова кулька або інше невелике тіло (ґудзик, ключ, тягарець тощо), яке можна легко закріпити на нитці; аркуш паперу із зображенням двох кіл радіусами 15 і 20 см; міцна нитка завдовжки 50-60 см; секундомір; лінійка.
Хід роботи
Підготовка до експерименту
1. Перед тим як виконувати роботу, переконайтеся, що ви знаєте відповіді на такі запитання.
1) Який рух називають рівномірним рухом по колу?
______________________________________________________________________
______________________________________________________________________
______________________________________________________________________
2) За якими формулами обчислюють період рівномірного руху тіла по колу, обертову частоту, швидкість руху? Якими є одиниці періоду обертання, обертової частоти, швидкості руху?
______________________________________________________________________
______________________________________________________________________
______________________________________________________________________
2. Прикріпіть кульку (або інше невелике тіло) до нитки. На вільному кінці нитки зробіть петлю, за яку ви будете тримати нитку, обертаючи тіло в горизонтальній площині.
Експеримент
Результати всіх вимірювань відразу заносьте до таблиці.
1.      Виміряйте радіус одного із зображених на аркуші кіл (радіус колової орбіти).
2.      Надайте кульці обертання в горизонтальній площині по одному із зображених кіл (див. рисунок), намагаючись обертати її з незмінною швидкістю.
3.      Виміряйте час за який кулька здійснює 10-15 повних обертів.
4.      Повторіть дослід ще раз, із колом іншого радіуса.

Радіус кола R, м
Час руху
t, с
Кількість
обертів
N
Період
обертання
Т, с
Обертова частота
n, об/с
Швидкість руху
v, м/с













Опрацювання результатів експерименту
1. Обчисліть період обертання та обертову частоту.
2. Результати обчислень занесіть до таблиці.

Аналіз експерименту та його результатів
Проаналізуйте експеримент і його результати. Сформулюйте висновок, у якому зазначте: 1) який рух ви сьогодні вивчали; 2) які фізичні величини вимірювали; 3) які результати отримали; 4) які чинники вплинули на точність вимірювання.

Висновок
______________________________________________________________________
______________________________________________________________________
______________________________________________________________________
______________________________________________________________________
______________________________________________________________________
______________________________________________________________________
Творче завдання
1.  Поставте крейдою на одному з коліс автомобіля мітку.
2. Повільно й по можливості рівномірно й прямолінійно пересувайте іграшковий автомобіль уздовж столу. Виміряйте час протягом якого колесо автомобіля виконає 10—15 повних обертів.
3. Повторіть дослід ще раз, збільшивши швидкість руху автомобіля.
Радіус колеса
R, м
Час руху
t, с
Кількість
обертів
N
Період
обертання
Т, с
Обертова частота
n, об/с
Швидкість руху
v, м/с














VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ


VIІ. Домашнє завдання

Немає коментарів:

Дописати коментар